Bugun...


Ali KOCAMAN

facebook-paylas
NASIL YANİ HOCAM?
Tarih: 30-03-2025 09:00:00 Güncelleme: 30-03-2025 09:00:00


Trabzonspor’un dün oynadığı futbol, tarihine de misyonuna da büyüklüğüne de halel getirecek taktiksel mütevazilik içeren senaryosu ile boynumuzu bükmüş, yüzümüzü kızartmıştır.

Takımımız bu maçı farklı bir skorla kazansaydı da oyun felsefesinin bizim namımıza kabulü ve makbulü mümkün olmayacaktı.

Bu organizasyon müessese, semt ve ya oligark künyeli takımlara yani çapı ve cüssesi bu seviyelerde rekabete elverişli olmayan camialara hastır.

Ana fikri, kaleciyle stoperler arasında üç bant, merkezle savunma bekleri arasında tiki taka ve rakibi dengesiz yakalayıp kontra çıkışlarla skor üretmeye dayalı bu sistem yüz milyonlarca dolara kurulabilir, işletilebilir ancak. Biz fakir City'sine değil Fatihli, Gökdenizli Yattaralı ve Szymkowiaklı azim, beceri ve gösteriye talibiz.

Hani bir sosyal fenomenin "Dün akşam bir yemek tarifi öğrendim. Yalnız bu tarifte tavsiye edilen malzemelerden bizim mutfakta sadece tencere var." şeklindeki mizahi eleştirisini Fatih Hoca’ya kapak yapalım. Hocam bu oyundan ekmek yiyebilmen için elinde Mustafa dışında malzemen yok.

Böyle olunca da maçın geniş bölümleri ceza sahamız ve civarında yüreğimizi ağzımıza getiren acemiliklerle, saçmalıklarla ve risklerle cereyan etti.

Haftalardır maç kazanamayan, moralini ve motivasyonunu kaybeden Göztepe takımı bu sayede sahamızda bize racon kesti, had bildirdi.

Fatih Hocam büyük takım geçtik sahasında deplasmanda bile önde basar, rakip sahada oynar. Sen İstanbulspor ya da Alanyaspor'un hocası değilsin. Oynatmayı hayal ettiğin sistemin rakibe verdiği mesaj  "Seninle başa baş dişe diş mücadele edecek seviyede değilim. Çeşitli tuzaklarla seni oyalayacak, şaşırtacak ve kazanmaya çalışacağım." şeklinde okunur.

Vazgeç Hocam. Sakın ha gelecek hafta deneme. Belki Fenerbahçe, Göztepe kadar fiziki kaliteden uzaktır ama seyirci, atmosfer, hakem faktörleri devreye girdiğinde kreatif futbolcu topluluğu bizi madara edebilir. Basit goller, penaltılar ve kırmızı kartlarla yüzleşebiliriz. Takımın ayakta kalan tek parçası Uğurcan'ı yapacağı bir hatayla sezon boyu kaybedebiliriz.

Fatih Hoca'nın maçın ardından verdiği beyanatta taraftar performansına dair garip sitemini anlayamadık. Parasını, zamanını, sabrını, gönlünü ve ömrünü bu renklere hibe eden insanlardan daha ne almayı umuyordu acaba?

Takımımızın bu orta saha rotasyonu ile hiç bir sistemi oynama, hiç bir takımı baskılama şansının olmadığını defaatle yazmıştım. Bir kere daha BÜYÜK HARFLERLE yazmış olayım. Fragmanı ümit vermese de Folcarelli'yi değerlendirme haricinde tutuyorum şimdilik.

Zubkov ve Pedro'nun aynı hatta senkron olamayışları da bir başka zaafımız oldu artık. Zubkov bekiyle oynama, oyun kurma karakterinden, becerisinden ziyade bireysel eylemler sergiliyor. Ya orta yapıyor ya içeri dalıp şut deniyor. Bu durum Pedro'yu oyundan ve formdan düşürüyor. Bir çaresi bulunur inşallah.

Bütün inananların Ramazan Bayramını tebrik ediyor, sağlık ve mutluluklar diliyorum...





FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI