Bugun...


Ali KOCAMAN

facebook-paylas
GÜNEŞ'İN ÇOCUKLARI (!)
Tarih: 24-02-2025 09:38:00 Güncelleme: 24-02-2025 09:38:00


Camiamızın hafızası birçok travmatik skorun merkez üssü gibidir. Son on yılda itibarımızda ağır hasara sebep olan Alanyaspor 3- 0'dan 3- 4, Konyaspor ve Kasımpaşa maçları 3- 1’den 3- 4.  Üstelik bu rezaletlere ev sahipliği yapmışız.

Takımımızın oyun üstünlüğü sağlamadan skor 0stünlüğü sağladığı her maç, dakika ve skordan bağımsız afakanların baskınına uğradığımız anlarla neticeleniyor. Kara kışın hüküm sürdüğü Papara Park'ta, Güneş’imizin donduran sıcaklığını hissettik. Yeni bir itibar darbesinin kıyısından döndük.

Sezon başından itibaren sabittir ki teknik ekibimizin oyuna her müdahalesi takımımızın motivasyonunu düşürüyor, dengesini bozuyor, keyfini kaçırıyor.

Bu trajik dejavunun elbette ilk rasyonel gerekçesi saha içiyle yedek kulübesi arasındaki orantısız kalite farkıdır eyvallah. Peki, bu durumu tek geçebilir miyiz?

Şenol Hoca'nın ve yardakçılarının pardon yardımcılarının oyun okuryazarlığı donanımları yeterli mi güncel mi acaba?     

Ne devekuşu gibi başımızı kuma sokalım ne de tecrübeye soytarılık bağışlayalım. Teknik profesyonellerimizin oyunu teşhis ve tedavi konusunda alabildiğine yetersiz ya da duyarsız oldukları uzaydan görülüyor.

Maç üç sıfır lehimize ve rakibimiz ununu eleyip eleğini asmışken Saviç ve Banza gibi omurganın ön ve arka bölümünü düellodan çekmek bir macera değilse işgüzarlıktır. Ya da laubalilik. Üstelik bu iki isim alternatifleri ile kıyas, kısas olmayacak değerdeyken.

Saviç konusunda açığa düşmemek için bir sakatlık durumu ve ya riskini satın alalım Güneş'ten.

Lakin Banza tasarrufu havanda su dövmektir. Kiralık statüsünden dolayı maruz bırakıldığı muamele mobing statüsüne yaklaşmıştır. İyi oynadığı, goller attığı kaçıncı maçta erkenden kulübeye çekildiğini saymadım ama üç dört maç olmuştur katıksız.

Tapusu ellerindir diye kariyerini, istatistiklerini, konsantrasyonunu taciz etmek yerine etinden, sütünden, yününden azami şekilde faydalanmak mantıklı bir taktik değil midir Sayın Güneş?

Banza seneye olmayacakta Enis Destan (!) yazmaya devam mı edecek merak ediyorum. Ne ilk on bir ne rotasyon süreçlerinde takıma, oyuna ve skora hiç pozitif dokunuşu olmayan Enis Destan'ın artık yeni heyecanlara, formalara, başlangıçlara yelken açması elzemdir. Olmayacak duaya iki senedir amin demekten usandık, gına geldi artık.

Hadi Banza ve Saviç'ten sonra skor 3 - 1'e geldi. Kazadır diyelim. Ya devamında yapılan müdahaleler şaka mıydı anlayamadık.

Oyuna alınan Güneş'in çocuklarına bakar mısınız. Aylardır ayaklarına top değmeyen Okay, Arif ve Hüseyin. E daha ne yapılabilirdi rakibi cesaretlendirip oyuna ortak etmeye? Hocamız elinden geleni ardına koymamış ALLAH için.

Oyuncu değişikliklerinde tutturulan  düşük isabet oranına da eyvallah diyelim, boyun eğelim diyoruz karşımıza takım dizilişi gariplikleri dikiliveriyor.

Bir takımın sezon boyu bozmadığı stoper tandemini son otuz dakikada üç farklı opsiyona döndürmeye mi takılmayalım sol bek Arif'i önde sol açık Mustafa'yı arkada görevlendirmeye mi? Takımı yayla çorbasına çevirirseniz akşam ki gibi kolay içilirsiniz mekan fark etmeden.

Nwakaeme'nin yokluğu bir tarafta Güneş ve çocuklarının üstün çabaları (!) diğer tarafta yanıyorduk bu karakışın ortasında. Verilmiş sadakamız varmış ki zaman tükendi biz tükenmeden.

Dilimizde tüy bitecek yer kalmadı ya yine de yazalım. Mevcut orta saha rotasyonumuzla hızlı, baskın ve temaslı bir oyun üretmek zor ve ötesidir. Dolayısıyla Vişça ve Nwakaeme'nin ekstra performanslarına mahkumuz, mecburuz. Uğurcan'ın üç direk arasındaki sihirli ellerine olduğu gibi.

Bir hususa daha değinelim bitirmeden önce. Eren Elmalı'nın sahada olduğu son beş maçta hiç gol yememiştik. Olmadığı son iki maçta dört gol yedik. Savunmamızın atletizm ve dinamizmini mi kaybettik acaba? Gerekli ölçüm ve testleri iki üç hafta daha yapalım bakalım…

Trabzon'da seyirci ve forma basıncıyla hasbelkader kazanacağımız ama akşamki fragmanda cereyan edecek maçlarla avunacağız. Deplasmanlarda bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da kazanmamız sürpriz olur. Tabi normal şartlar altında.

Maçın hakemi ne güven verdi ne de performans. TFF bu arkadaşa karşı önlem almalı bence...





FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI